SAP Sales Cloud vauhdittaa Valion myyntityötä

Valio on suomalaisille tuttu maidontuottaja ja -jalostaja, jonka tuotteet ovat yli sadan vuoden kuuluneet meikäläisiin ruokapöytiin.

Viime vuosina yhtiö on laajentanut toimintaansa muihinkin kylmätuotteisiin. Samalla yhtiö on myös valjastanut kylmälogistiikkansa alustatalouteen myymällä Atrian, HK Scanin ja Saarioisen kaltaisten kumppaneidensa tuotteita oman kanavansa kautta.

Bilot ja Valio ovat tehneet kauan yhteistyötä eri alueilla. Yksi niistä on asiakkuudenhallinta, jossa on korostunut tarve läpinäkyvyyteen: Valion myynti tarvitsee työkalun, jolla se pystyy toimimaan niin toimistossa kuin kentällä ja tuottamaan helposti ja läpinäkyvästi sisältöä ketjun toimijoiden käyttöön. Näin organisaation osat saadaan toimimaan paremmin yhdessä.

What we did


  • CRM-implementaatio

  • CRM-integraatiot

Technologies

SAP Sales Cloud

Uudet työkalut valjastavat datan käyttöön

Myös eri yksiköiden ja toimintojen välille halutaan enemmän yhteispeliä, ja tähän tarkoitukseen CRM- eli asiakkuudenhallintajärjestelmä sopii hyvin. SAP Sales Cloud on CRM-työkalu, joka auttaa ottamaan kaiken hyödyn irti asiakkaan kohtaamisesta ja hänen kanssaan toimimisesta. Yritykset haluavat tänä päivänä päästä lähemmäs asiakasta, sillä se tuottaa paljon hyödyllistä dataa. Valiokin haluaa ymmärtää asiakasta paremmin.

”Vanhoilla työkaluilla ei pystytty täysin hyödyntämään sitä dataa, joka kentällä myydessä syntyy. Nyt kun Valio kuitenkin on siinä asemassa, että sillä on oma alusta ja aika isotkin toimijat myyvät sen kautta, on tärkeää, että myyjillä on työkalu, jolla hallita arkista työtään”, sanoo Business Lead Rickard Kallis Bilotista.

Tulevaisuudessa data saadaan entistä tehokkaammin käyttöön ja se voidaan kohdistaa myynnissä entistä paremmin, esimerkiksi sellaisiin tuotteisiin, joissa on paremmat katteet.

”Valio on kumppani, jonka kanssa tehdään oikeasti yhteistyötä. Yhtiöllä on vahva ja sitoutunut pääkäyttäjäverkosto, joka on ollut alusta asti erittäin aktiivisesti kehittämisessä mukana. Se on näkynyt onnistuneissa käyttöönotoissa ja se maksaa itsensä takaisin nopeasti. Yli 100-vuotias yhtiö ja maitotuotteet eivät ehkä kuulosta aluksi kovin modernilta, mutta digitalisaatio tarjoaa monenlaisia mahdollisuuksia. Yksi niistä on alustatalous, johon Valiokin on lähtenyt. Tekniikka ei tee asioita, mutta se tekee niistä mahdollisia”, Kallis sanoo.